söndag 20 maj 2012

Några dagar i London

Hemma igen efter några hektiska dagar i London. Jag trodde det skulle bli ett lugnt avbrott ifrån vardagen. Hur tänkte jag då? Det blev shopping, sightseeing och en dag i Harry Potters värld. Den stora leksaksaffären Hamleys fick flera besök av oss, precis som Primark.



Filippa på Hamleys med hela kungafamiljen.

Sixten älskade leksaksaffären, och att man fick testa allt. Han kan t.o.m. tänka sig det som ett framtida yrke.

Synd att säga att vi testade en massa typisk Brittisk mat.
Det blev Amerikanskt som i Pizza Hut, Rainforest Café och Starbucks.
Sista kvällen blev det en Brittisk restaurang som tur var.


Jag på Regent Street.
Åkte buss, bara det var en happening!
Kollade in Big Ben
Här har de bevarat de underbara gamla telefonkioskerna
Det blev ett besök på British Museum
Här fanns flera mumier, bl.a. Kleopatra
Vi bodde i Camden, och här finns Camden market.
Camden market

En av alla gånger vi åt på Starbucks
Nästa inlägg får bli om Warner Bros Studio Tour, och hur det var att hälsa på hemma hos Harry Potter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad häftigt.....Underbara London..har faktiskt suttit på samma Starbucks.../Katarina

Anonym sa...

Nästa gång ska jag också bo i Camden, Bayswater sucks! :)
/Minna

Habowoodfrun sa...

Mmmm London är underbart! Det är ju faktiskt relativt nära, man borde åka hit oftare :)

Habowoodfrun sa...

Camden var väldigt mysigt. Vi hyrde en fin lägenhet utan möss, bara lite myror :)

Unknown sa...

Åh Camden! Så mysigt! När vi gick våran prommis hemifrån Maida Vale till Camden stannade vi och fikade på Starbucks innan vi gick hem.... Härliga minnen!
Låter som ni hade det fantastiskt!

Habowoodfrun sa...

Visst är det härligt här, kul att jag kan inspirera dig med lite bilder. Själv längtar jag kroniskt tillbaks till LA och blir så lockad av alla dina fina bilder. Förhoppningsvis blir det en tur dit inom de närmaste åren...