måndag 21 maj 2012

I Harry Potters värld

Vi hade redan bokat biljetter hemma i Sverige. Warner Bros Studios ligger lite norr ut från centrala London så vi tog pendeltåget till Watford Junction, där blev vi upphämtade av en Harry Potter buss.


För alla Harry Potter nördar, som mina tre barn, är detta ett måste. Men även för oss som inte helt har fastnat i Harry Potters värld är detta klart sevärt.


Här öppnas dörrarna till kulisserna där Harry Potter filmerna spelades in. Skådespelarna tillbringade tio år här och varvade inspelningar med privat skola.




En härlig choklad-buffé
Sängarna designades efter hur stora skådespelarna var i första filmen,
det blev bara svårare och svårare att filma här inne.

Några av scenkläderna


Professor Dumbledores office



Mycket är filmat med green screen, och de inte bara visade hur de gjorde, vi fick testa också. Dock fick man inte fota där, men vi köpte tre kort som kanske kan visas vid ett senare tillfälle.


Orginalhalsbandet som Filippa köpte i butiken sen.
Filippa drinks beer, Butterbeer!





Diagongränden

Här kunde man köpa sig en uggla.

Turen avslutade med att man fick se Hogwarts, en minatyr som var mycket större än jag trodde. 


Vår kväll avslutades på Rain Forest Café, där Sixten firade att han köpt en trollstav...


... och vi andra firade att Fanny och Filippa har fyllt år!


3 kommentarer:

Linda sa...

Åh vad avundsjuk jag är, ni verkar ha haft så roligt. Nästa gång jag är i London blir det definitivt ett besök i Harry Potters värld :)

Unknown sa...

Nja, Harry Potter är jag då ingen fan av. Men vad fint att man fick se hur de har filmat osv.
Rain Forrest låg precis brevid ett av jobben jag hade. Passerade det från t-banan till jobbet. Vi var där och åt en gång. God mat och mysigt!

Lovable sa...

Åh Gud vilket underbart inlägg. Jag bloggade i veckan Harry Pottersk mat och om mitt besök på Harry Potter-landet i Orlando, Florida, vilket var helt otroligt. http://dearlovable.blogspot.se/2012/09/litterar-mat-och-hogsmeadefynd.html London är nästa anhalt! No doubt about it! Kram Helena