söndag 27 maj 2012

Euphoria!!!

Stort, stort Grattis till Loreen och alla som jobbat bakom henne. Vilken underbar låt, underbart framträdande och underbar tjej. 

Bilden är lånad från Loreens facebook

Jag och Fanny hade den stora äran att träffa denna urgulliga tjej för flera år sedan när hon deltog i Idol. Tyvärr åkte hon ut den gången vi var och tittade, men redan då tyckte jag att hon var en artist med stor potential. Att hon gillade Fannys autografblock med Disneymotiv gjorde inte saken sämre.


Hemma hos oss var stämningen euroforisk under hela sändningen och eskalerade under omröstningen. Vi, framförallt Fanny och jag, skrek varje gång Sverige fick en tolva. Men när Italien inte gav ett enda poäng blev vi helt paffa. Nu behövde vi ju inga poäng från dem. Det är ändå med stolhet i rösten jag kan säga att i det landet har jag aldrig varit!
Då blir det Eurovision från Sverige nästa år och jag funderar på att starta en kampanj för att vi ska ha den här i Habowood. Vi behöver ju ändå bygga ett nytt allaktivitetshus och då vore det väl synd om vi inte utnyttjade det till något mer. Vilka skriver på på den listan?

Inga kommentarer: