tisdag 22 maj 2012

Underbara härliga yoga

30 dagar med yoga var det som gällde! Hur går det för er som hakat på? Själv måste jag säga att det gått över förväntan. Vissa, förmodligen de flesta dagarna så har det blivit solhälsningarna och avslappning för min del. Men andra dagar har jag kört lite längre pass. I London var det lite trångt men jag hittade ett litet utrymme längs med sängen. Någon matta hade jag inte packat med mig eftersom jag ville spara på vikt och plats, för lite shopping. Men vill man så går det.
Här hemma tycker jag det är som bäst när jag ställer klockan på fem och kommer upp och kör ett pass då. Då känns hela dagen räddad. Nu är 17 dagar avklarade och jag hoppas att jag kommer fortsätta med denna vanan.
Jag fick en härlig länk från Ulrika som kom på den här idén. Kolla gärna in den HÄR

Bilden har jag fått lov att låna av en kvinna med ett vackert namn: Ann Ljungberg

1 kommentar:

Ulrika L sa...

Det går bra! Som du säger, ibland har det bara blivit solhälsningarna och kanske två framåtböj, men jag har morgonyogat sen vi bestämde oss. Är det redan 17 dagar nu? :)

Jag ville ju testa detta i rehab-syfte för att bli av med stelheten som troligen ledde till mitt ryggskott, och känner mig faktiskt bättre.

Efter 30 dagar tänker jag köra 30 dagar till; de säger att 6 veckor gör något till en vana... Skulle vara en trevlig vana i så fall.