lördag 26 maj 2012

Premiärdags

för årets badsäsong. Det är inte bara vår i luften, det är rena högsommaren. Själv är jag inte så mycket för att bada i sjöar, som den badkruka jag är. Attarpsbadet däremot älskar jag. Det passar mig som handsken att ha ett tempererat bad inom räckhåll, och som vanligt har jag införskaffat sommarkortet.


Jag simmade 1000m i den stora bassängen, medan Sixten roade sig i mellanbassängen.





Det är en nostalgitripp varje gång jag är här. Dels för att jag tillbringade i stort sett varenda varm dag av mina yngre dagar här och dels för att jag nu ser många bekanta ansikten från förr. Som varje sommar hejade jag glatt på Barbro i bassängen. Hon är mamma till en av mina bästisar från högstadietiden. Har noterat att vissa gamla vänner har lite gråare hår än när jag såg dem senast, eller en rynka här och där, andra har inte åldrats ett dugg utan ser oförskämt fräscha ut.
Nu hoppas jag på en lång härlig sommar och många besök här. Skulle det mot förmodan bli en dålig sommar så gäller kortet på Rosenlundsbadet också, som är ett äventyrsbad inomhus. Bada lär vi få göra i alla fall!

2 kommentarer:

Martina sa...

Attarpsbadet - brings back memories, som du säger. Det var där jag lärde mig simma som 6-åring! Tänk vad åren går...

Habowoodfrun sa...

Det är inte mycket som ändrats på de åren kan jag lova. Den stora förändringen, en rutchbana, har de tagit bort igen. Annars är det som vanligt lilla, stora och mellanpoolen, hopptornet och kiosken såklart :)