fredag 20 april 2012

Upplev Habo - handel och turism

Att Habo har en fin anrik träkyrka känner de flesta till när Habo kommer på tal. Kanske också att det är är här som de flesta Ferraribilarna tillverkas. Ofta ligger det en söt härlig doft över samhället som kommer ifrån godisfabriken. Men att det finns Fridykning i bäckar och sjöar, Älgsafari, Hundspann, och vad sägs om Tomatprovning, det hade inte jag en aning om i alla fall. Nu är det dags att gör vårt härliga Habowood mer känt så att fler kan få ta del av alla godsaker som finns här. En ny grupp har blivit tillsatt för att förverkliga detta. Detta gäng samlades i onsdagskväll på biblioteket i Habo: Torbjörn Skarfelt, Mats Ferring på Bok och Presentshopen, Charlotte Lundberg på Sjöhaga Pensionat, jag i egen hög person som finns på Studio H, Ellen Nystedt på Tur och natur, från Långhults Gård med Tomatodling, samt Ulla-Märta Tall och Thomas Lundh från Habo Kommun.



Ett förslag på en påse med typiskt Habogodis presenterades. Thomas visade också den lilla Habo-lyktan som Anna-Lena Liljegren har gjort. 
Jag känner mig lite nöjd med att inte ha så mycket planer för sommaren. Istället ska jag ta och utforska närområdet lite mer.
Även denna fredagskväll ska spenderas på hemmaplan. Det blir After Work på Spinnet med Count 4 med Peter Johansson.

1 kommentar:

Ulrika L sa...

Tack för länken! Fast jag har bott här några år så har jag inte 'upplevt' Habo till fullo, märker jag... Ger definitivt idéer till sommaren! :)