torsdag 5 april 2012

Jo tack...

... det går hyfsat bra med mitt sockeruppehåll. Bortsett från ett riktigt sug igår kväll som jag hävde med en tallrik naturell yoghurt och lite kokosflingor. Eller hävde är kanske inte rätt ord, dämpade lite på ytan, det är ju inte samma som att äta choklad precis.
Tack och lov har jag ingen choklad hemma, däremot möttes jag av den här synen när jag gick in i köket.


Filippa hade bakat, men jag tittade bara lite, ställde undan dem, och började laga mat. Istället mumsade jag på det här tidigare under dagen:



De säljer färska jordgubbar på ica som är supergoda. En liten reflektion, strawberry, borde inte det vara smultron, ett bär man trär på strå? Jag kommer inte på vad smultron heter på engelska, får googla det nån gång. Gott var det i alla fall! Bättre än godis!

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag tror att smultron heter wild strawberry, så du är ju helt rätt i din reflektion :)

Habowoodfrun sa...

Tack :)