lördag 21 april 2012

Ljudbok någon?

När jag diskar, städar, viker tvätt, tar en promenad, står på löpbandet, jobbar, nej, inte när jag jobbar, men nästan alltid annars lyssnar jag på en ljudbok. Sedan några månader tillbaka streamar jag dem via Storytel. Just nu lyssnar jag på "Ett offer åt Molok" av Åsa Larsson som själv läser upp sin bok. Mitt löfte till mig själv är att jag ska vara aktiv, jag sätter mig inte bara ner och lyssnar, för då kan jag lika gärna läsa.

Jag får leka jultomte så här i april, med tanke på vädret så känns det inte så konstigt. Jag har nämnligen fått flera ljudböcker att dela ut till mina vänner och då tänkte jag på er kära bloggläsare. Vad sägs om att lyssna på Morgan Allings "Kriget är slut", Lars Keplers "Eldvittnet" eller "Cirkeln" av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg. Vill du lyssna på något riktigt otäckt kan jag rekommendera "Lilla stjärna" av John Ajvide Lindqvist. Vill du kanske skratta så tycker jag du ska välja en bok av Sophie Kinsella eller Marian Keyes. Gå ut på Storytel och kolla in om din favorit finns med där.

Allt du behöver göra är att maila din mailadress till mig på habowoodfruar@live.se fram till den 17 maj, så får du välja en ljudbok, värde 129:- Bra va!
Du ska ha en iPhone eller Android och inte utnyttjat liknande erbjudanden eller varit kund hos Storytel sen tidigare.

4 kommentarer:

Mångmamma sa...

Tack men nej tack.
Jag har insett att just ljudböcker är inget för mig.
Det går för långsamt, jämfört med när jag läser själv, jag stör mig oftast på uppläsaren och blir rastlös - märkligt va?
Generöst erbjudande dock!

Habowoodfrun sa...

Jag har förstått att du läser en hel del :) Själv läser jag långsamt (önskar att jag knäckte koden för att läsa fort) och somnar lätt så fort jag satt mig ner, därför är ljudboken perfekt för mig, två flugor i en smäll :)
Men jag läser böcker också såklart!

Sofia sa...

Men vad bra! Har tänkt gå till jobbet men kommer aldrig igång. Ljudbok kan nog vara det jag behöver...ska gå in på sidan o kika.

Maria sa...

Hej,
Kul att du använder Storytel! Vi önskar fortsatt mycket nöje med ljudböcker!
/Maria på Storytel