tisdag 10 april 2012

No problems

... inte vad det gäller sötsuget i alla fall. Dag nummer 9 är till ända, 10an ligger nu framför mig. Det känns faktiskt lite smart att införa sockeruppehåll precis innan en storhelg, eftersom i alla fall jag oftast tillåter mig att äta lite (läs mycket) extra då. På påskaftonskväll bjöds det på groteskt mycket godis och det var inte lockande alls. En väldigt skön känsla! Men jag vet att det är väldigt lätt att trilla dit igen. På samma sätt som en alkoholist inte kan ta en liten rackare, och sen ställa tillbaka flaskan, kan inte jag ta en godisbit och sen låta bli resten i skålen. Av någon konstig anledning är det allt eller inget. Jag har under mina 43 år inte kunnat göra på något annat sätt, så jag betvivlar att jag någonsin kommer att lära mig.



Men vem behövde godis på påskafton. Den mycket trevliga och duktiga Saiwaroon Boonkong Larsson lagade äkta thaimat åt oss hemma hos Appelbergs, som hade förvandlat sitt hem till en thailändsk paradisö med syrsor som spelade och bäckar som porlade.




Hur går det för er vänner därute? Har ni ätit något påskgodis?

Jag inser tyvärr att man kan inte vara bäst på alla plan samtidigt. Därför tänker jag inte inte skriva något om vare sig min träning eller skrivandet av min bok.

Härligt att börja veckan med en tisdag, det är ju snart helg igen!

2 kommentarer:

Redhead Roots sa...

Hej Ann!!

Vad skoj att det går så bra för dig Ann. Jag är mycket imponerad. Speciellt eftersom det är så mycket du avstår. Jag skulle ju bara låta bli det som är min last, dvs sötsaker och läsk. Jag vill också säga att jag är inne på min 9:e dag men får istället säga att jag är på min första. Besviken och trött på mig själv är bara förnamnet. Givetvis slank det ner lite godsaker i helgen, trots att jag hade lovat mig själv att låta bli. Hade bakat påskcupcakes och försökte övertala mig själv att jag endast skulle äta en sådan. MEN....jag är precis som du, allt eller inget och tänkte sedan så här....nu har jag redan slarvat så då kan jag likaväl ta lite cola till maten och några antonbergägg :-S Grr....jag skulle ju låta bli! Nya tag är dock tagna nu, är så lätt att bara strunta i det och falla tillbaka i gottefällan igen men jag tänker inte göra det! Jag tänker istället straffa mig själv genom att inte äta något gott alls till helgen. Tack för att du peppar Ann. Nu jäklar!!!

Habowoodfrun sa...

Det är väldigt lätt hänt, och det kunde lika gärna varit jag. Bra att du tagit nya tag igen :)
Se det inte som ett straff nu till helgen, utan att du istället unnar dig sådant som är nyttigt för dig, sånt som du mår bra av :)Då är du snart inne i den positiva spiralen igen!
Kram