lördag 14 april 2012

Förbränning på hög nivå

Gårdagen kunde inte börjat bättre. Efter att ha lämnat Sixten i skolan åkte jag till gymmet. Mitt gym har hunnit att byta både ägare och namn sen jag använde mitt kort senast. Efter ett pass på crosstrainern och lite styrketräning åkte jag till jobbet och mitt nya kontor. Där blev det lite skrivet på min roman, vilket kändes bra. Inte riktigt 1000 ord men säkert 700-800. På väg hem för att hämta Sixten i skolan small det till. Det var länge sedan sist och jag har inte saknat den; migränen.
Jag rotade fram den sista av mina migräntabletter och la mig i mitt mörklagda sovrum. Vanligtvis brukar det ta en halvtimma för den att verka, men i detta fallet är det läge för reklamation. Den lille bergsprängaren som tagit sig in i mitt huvud höll sig aktiv under hela eftermiddagen, och trots öronproppar fick han hjälp av grannen som med diverse maskiner lägger ner jordvärme.
Stackars Sixten fick bevittna en mamma som inte fick behålla något av det hon stoppat i sig under dagen, samtidigt som han var tvungen att vara tyst och inte störa. Ingen lätt uppgift för en 6 1/2-åring. Inte konstigt att han, om än motvilligt, ville diskutera döden med mig på kvällen.




Trots allt slutade dagen minst lika bra som den började. Mikael beställde en resa för hela familjen till Thailand över jul och nyår. Det brukar alltid bli USA för vår del när vi åker på långresor, men nu vill vi testa något nytt. Vi tar tacksamt emot tips och idéer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad härligt med Thailand! Vart i Thailand ska ni? Migrän lät inte lika kul :-(

Habowoodfrun sa...

Vi har bara bokat Bangkok tur & retur än så länge. Har du varit där någon gång? Jag kan ingenting än om detta land, och blandar bara ihop alla öarna :) Men fram till avresedatumet ska jag vara ordentligt påläst. Har du några tips?
Migrän var inte kul alls. Idag har jag bara vanlig hederlig huvudvärk och är så innerligt tacksam!

Anonym sa...

Det finns massor att se i Bangkok så missa inte det innan ni åker vidare till bad och underbara stränder.

Habowoodfrun sa...

Vår tanke är att ta ett par dar där när vi landar, och sen avsluta med ytterligare några dagar innan vi åker hem. Är det något speciellt du kan rekommendera?