söndag 30 oktober 2011

Vintertid = extratid

Omställningen till vintertid innebär en timma till godo. En hel timma mer! Jag tycker vi borde införa detta oftare. Vi borde ha ett eget tidkonto där man kan plocka en timma då och då när man mest behöver det. Sen kan man sätta tillbaka några timmar igen, en grå dag när tiden segar sig fram. Visst vore det bra!

Tänk att du sitter fast i en bilkö, påväg till ett viktigt möte. Trafiken står helt stilla och du skulle vara framme NU. Ja då tar du bara fram ditt tidkonto och plockar ut en timma tid. Sen kan du lugnt sitta där och spela Wordfued eller fila naglarna och lyssna till alla som tutar.
Eller när du är hos massören, du ligger där och njuter och vips, så var den timman bortmasserad. Snabbt tar du fram ditt tidkonto och tar ut en timma till, och massören bara fortsätter som om ingeting hänt.

Det har ju hänt att jag varit på föreläsningar och möten då jag skulle gett mycket för att betala tillbaka nån timme in på mitt tidkonto. Och visst finns det människor i vars sällskap man trivs mindre bra, då hade det varit gott att få uppleva; Oj vad tiden gick fort helt plötslig...

För egen del skulle jag behöva ta ut en kvart nästan varje morgon, tidsoptimist som jag är.




Inga kommentarer: