torsdag 27 oktober 2011

Skrivarkurs

Jag tycker om att kasta mig in i nya projekt och att vara ute på okänt vatten, tänk vad tråkigt om man aldrig vågade testa sina gränser eller utmana sitt öde.
Inspirerad av en av mina kunder har jag nu anmält mig till en skrivarkurs. I början på februari nästa år stänger jag igen salongen en vecka och drar till London. Utan man och utan barn, bara egentid. Där ska vi hålla till på pub Victoria och skriva hela dagarana. Eller vi ska inte bara skriva, vi ska besöka bokhandlar och göra litterära vandringar i denna spännande stad. Jag har svårt att se att jag skulle åka till London utan att shoppa någonting, så jag antar att jag får ge mig lite tid till detta också.
Under skoltiden tyckte jag om att skriva, och i och med att jag började blogga så har jag hittat den lusten igen.
Kvinnan som håller i kursen har ett väldigt vackert förnamn, Ann, med Ljungberg som efternamn. Om hennes kurser kan du läsa Här
Istället för hotell har jag bokat en liten lägenhet i närheten av Paddington genom http://www.booking.com/  Jag tycker det är skönt att ha ett eget kök där jag framförallt kan fixa min egen frukost. Och bara vetskapen om att man inte måste gå ut och äta varje kväll gör att jag njuter mer av de gånger jag går på restaurang.

Senast jag var här var 2009, hade något kortare hår då!



2 kommentarer:

Marina sa...

Åh, det låter verkligen spännande Ann! Alltid skoj att lära sig nya saker!

Ulrika L sa...

Låter superkul! Jag vill också, måste kolla in hennes kurser. :)