lördag 22 oktober 2011

Hollywoodlockar

Det finns de som undrar hur jag har stylat mitt hår på min nuvarande profilbild. Det är lagt på clips. Uppe på huvudet och vid sidorna la jag så kallade platta clips, och baktill stående clips. Har gjort en supersnygg illustration här


Om du tittar noga på bilden, som ska föreställa ett huvud med ett öra, så ser du åt vilket håll jag har lagt clipsen. Jag virar håret runt fingret och fäster med ett clips. Först en rad framåt och sen bakåt, för att igen lägga clipsen framåt. På så sett skapas vågrörelse i håret. Själv älskar jag klassiska frisyrer som görs på detta sett.

Jag använder små enbenta metallclips

Med anor från 20-talet!


Håret hade jag preparerat med Vavoom mousse från Matrix och det var halvfuktigt när jag började lägga det på clipsen. När håret torkat helt (jag hjälpte till lite med fönen) så tog jag bort clipsen och borstade igenom håret. Sen tuperade jag det och sprayade med Proforma Hairspray, då blev set så här.

Inga kommentarer: