söndag 16 oktober 2011

Tänkte inte på det...

Igår inhandlade vi allt vi ska ha till Sixtens kalas idag. På vägen hem från a6 funderade vi på vilka lekar han vill ha och allt sånt. Då slog det mig, NYCKELN! Jag glömde helt bort att hämta nyckeln till Kråkeryds gympasal dit vi bjudit alla hans kompisar. De har bara öppet mån-fre på fritidskontoret där man hyr gympahallarna. Genast ringde jag till Thomas Lundh, förvaltningschef på fritidskontoret i Habo kommun. Men han svarade inte. Jag ringde till Pia Lindberg som också jobbar på där, inget svar. Fortsatte under kommande timmen att närmast terrorisera Thomas telefon, och till slut svarade han. Denne mannen är en riktig klippa, det mesta som händer här i Habowood har honom att tacka för. Jag är extra tacksam för jag slapp ringa runt till alla inbjudna grabbar och förklara att vi inte alls ska vara i en gympasal. Thomas levererade nyckeln hem till mig på en lördagskväll, då han egentligen inte alls ska behöva jobba. TACK!!!

För att skingra tankarna och rättfärdiga chokladkakan som slank ner tidigare på dagen, gav jag mig ut på en 9 km löprunda med Annika Engström. Det var riktigt härligt!

Inga kommentarer: