måndag 24 oktober 2011

Supereffektiv

Idag har jag helt felaktigt haft "min lediga dag". Dvs den dagen då jag ska hinna allt. Kl 8.00 var jag med Filippa hos tandläkaren på Rosenlund.



Fotomodell?

Här var vi klara 8.55. Filippas tåg gick 9.02 från stationen, och hon hann med det! Jag for vidare för att göra storhandlingen för veckan på Ica Maxi. För att sen kl 10.00 fixa mina naglar. Sen åkte jag till Din Sko för att hämta ett par kängor som Filippa lagt undan. Här slank jag in på Espresso House och fick med mig en latte i farten.


Alla som bor här i närheten vet att den stora vägen mellan Habowood och Jönköping är avstängd så man får helt enkelt åka på andra något smalare och aningen krokigare vägar än man brukar. Det är ändå lite spännande, för det finns så många vackra vägar här omkring. De flesta känner jag igen från mina långpromenader när Sixten låg i vagnen, men det finns de som jag i alla fall inte åkt på tidigare.


Hann hem och lasta in kassarna, som Fanny hjälpte mig att packa upp, innan det var dags för mig att hämta Sixten på skolan.
Nu på eftermiddagen har jag slappat framför datorn, eller ja, jag har jobbat lite också. För att laga lite mat innan vi gick (tog bilen) till Alléhallen och kvällens FN-konsert.

Inga kommentarer: