söndag 11 december 2011

Habowoods Nobelfest

Först förvandlingen:


Här har jag kommit tillbaka från lördagens 10km promenad. Trots att jag följde skyltningen hur jag skulle gå, hamnade jag ändå på en mycket geggig, i stort sett oframkomlig väg. Tacka vet jag goretexkängor.

En dusch, massa smink, och tre flaskor spray senare:

Partypinglan redo för kvällens festligheter
Vi inledde kvällen i Missionskyrkan med årets första Luciatåg, där Ebba Engström bar Luciakronan. Fanny var med som tärna.


Sen bar det av till en av årets höjdpunkter här i Habowood; Glöggfest hos Engströms!

Det underbara värdparet Niklas och Annika
Här bjöds det traditionsenligt på Niklas underbart goda Fisksoppa, den är ljuvlig. Om jag bara skulle få äta en maträtt i resten av mitt liv, ja, då ligger den här soppan väldigt bra till.




Filippa och Ellen hade förberett kvällens efterrätt!



Mikael Olofsson och hans Maria

Ingvar och Anna Jorendal
Mikael diskuterar USA med Katrin Larsson
Tänk va´kul man kan ha med en radiostyrd helikopter.
Denna lilla oskyldiga sak,och ingen annan, körde ner ett glas i hyllan!
Strax innan fyra på morgonkvisten lämnande vi den härliga tillställning, men Niklas facebookstatus avslöjar att det partajades  i några timmar till!

Nu börjar nedräkningen: Bara 365 (det är ju skottår) dagar kvar!

2 kommentarer:

Annika sa...

Tack för att du tog så fina bilder, Ann. riktigt kul minne....och så kan vi ju se förvandlingen år för år :)

Smultron på ett strå sa...

Vilken förvandling! Snyggt både före och efter - fast på olika sätt... //kram maria