torsdag 8 december 2011

En stilla Jul

Yoga och meditation i all ära, men en Anders Ekborg som sjunger live är det nog inget som slår. Det är som balsam för själen. Kom på mig själv med att undra vad alla andra gjorde där, för det kändes som han sjöng enbart för mig, till mig och om... nej, kanske inte om mig.



Han intog scenen i Jönköpings konserthus tillsammans med gitarristen Bengt Magnusson (ja, det finns tydligen två) och pianisten Johan Landqvist som såg mycket bekant ut. Det visade sig att han spelar i "Så ska det låta".
Anders berättade i början av konserten att vi skulle ha en riktig myskväll, och det hade vi, i alla fall jag.

Det var Åsa, en kund till mig som undrade om jag inte ville följa med. Klart jag ville. Det visade sig vara ett härligt gäng på 12-13 stycken hon dragit ihop, varav en Habowoodfru till. Annars var det ingen av dem jag kände igen sen tidigare. En tjej kom från USA, så lyckliga jag fick höra och prata lite amerikanska.
Vi träffades först på Johans Café där några åt middag och några fikade, själv åt jag en god sallad.


Det var några av Åsas vänner som hade åkt från Stockholm för att gå på konserten, och en av dem driver Anders Ekborgs fan-page.

Efter konserten ville några köpa hans nya julskiva och få den signerad.


Visst ser han bekant ut, han till vänster!

2 kommentarer:

// åsa sa...

åh va mysigt det va !!
måste oxå blogga om detta :)
fin fin när bild på anders

vi ses !

Linn sa...

Vilken snygg bild på Anders!!