torsdag 15 december 2011

"Det blir alltid som man tänkt sig"

I måndags morse, med morgonkaffet i ena handen, bläddrade jag i en bilaga till Dagens Industri. Då fick jag syn på en artikel om Olof Röhlander. Hmm... det lät bekant. Det visar sig vara han som skrivit boken "Det blir alltid som man tänkt sig". En bok som jag inte läst, än, men som jag länge tänkt läsa. Jag har också hört mycket positivt om hans föreläsningar. Just titeln på hans bok tycker jag är så härligt kaxig. Han delade i artikeln med sig av 10 principer för mental hälsa.

Bilden ar fotad ur "Number One" som är en bilaga till DI
Jag kunde inte sagt det bättre själv. Själv gillar jag tanken, att det är jag som formar mitt liv.
När jag i 20års åldern kom till insikt med detta, blev mitt liv så mycket lättare. Visst finns det fortfarande problem i mitt liv, det gör det i allas. Men idag har jag verkliga problem, när de hänt. Inga påhittade! Jag oroar mig inte speciellt mycket för vad som ska hända. Jag funderar inte heller så mycket på vad folk tycker eller tänker. Det jag inte vet, det vet jag inte. För mig finns det bara två måsten: Du måste födas och du måste dö, allt annat väljer du!

Inga kommentarer: