torsdag 10 februari 2011

Tack Renée Voltaire

För ett tag sen när jag lagade kyckling med wokade grönsaker använde jag som vanligt Renée Voltaires Tamari. Det är en Japansk sojasås som inte innehåller några tillsatsämnen, inget vetemjöl och inte heller  några GMO, genetiskt modifierade organismer, den innehåller däremot flera ekologiska råvaror, till skillnad från Mrs Cheng´s Japanese Soy som innehåller bl.a. veteråvara, socker,smakförstärkare E631 och E627, usch.
När jag ställde fram Tamariflaskan på bordet undrade Filippa var det var. "Soja" svarade jag. Då skrattade hon och pekade i flaskan "Jag menar det där". Det var en liten klump av något, såg nästan ut som en grodd.
Jag kontaktade Renée Voltaire och påpekade detta, och fick snabbt svar att det var fler som hade hört av sig om samma sak. Det visade sig vara en saltbildning som inte alls var något farligt (kanske inte så konstigt eftersom produkten inte innehåller några tillsatser), men de hade ändå tagit tillbaka dessa produkter från marknaden.  


Efter några dagar kom det ett paket på posten, vilket gör vilken Habowoodfru som helst överlycklig. Däri fick jag en ny Tamari sojasås, en ask "Berry Boost" bestående av torkade blåbär, granatäpple och russin. Den delade Sixten, Filippa och hennes kompis Ellen på, och vips så var den borta, ett gott betyg alltså! Sist men inte minst fick jag en burk med "Hazelnut & Chocolate Spread" som enbart består av ekologiska ingredienser. Denna chokladkräm ska jag spara till någon dag när sötsuget sätter in, och så ska jag njuta till fullo. Yummi!!!

Inga kommentarer: