lördag 5 februari 2011

Mot USA...

Då var det äntligen bokat... åter igen till USA, mina drömmars land. Jippieee!!!
Vi kommer att börjar med att kolla av stadspulsen i New York, där vi stannar några nätter. Åh, Central Park, Times Square, Brodway here we come!!!



Bilderna är från min New York resa 2007 med Maria och Sofia

Därifrån flyger vi till Nashville, Countrymusikens Mecka! Där ska vi förutom alla barhäng besöka familjen Hussey, där vi hoppas få titta på Emmy statyetterna! Och ta en trip till Memphis och Graceland. Att jag någon gång skulle besöka Graceland bestämde jag när jag var i 10 års åldern, så det är väl på tiden nu.
Sen drar vi väster ut... mot Californien och LA. Vad sägs om Hollywood, Beverly Hills, OC och min favorit strand, Laguna Beach.


Och det ska bli så kul att träffa min au-pair familj , The Robertsons igen.


Jag fick veta härom dagen att min au-pair dotter ska få en bebis i september, så nu undrar jag om jag blir au-pair mormor då???


Vi kanske passar på att åka till San Fracisco också, för att hälsa på Britt-Marie, en släkting till oss som bor där. Det skulle va kul för det är verkligen länge sen vi sågs, även om vi mailar och skypar ibland. Och en tur längs Highway 1 är ju aldrig fel!
Resan kommer vi att avsluta i Minnesota, dit min morfar en gång utvandrade, för att träffa hela den kvarvarande släkten där.



Vi ska bo hos Harlan och Margie Swanson, de är som mina extra föräldrar och jag tycker så otroligt mycker om dem. Fast vi bor lång ifrån varandra och är släkt på lite längre håll, så känns de ändå så nära.
Bilderna är från vår roadtrip med Jonny 2004.

2 kommentarer:

Josefine sa...

oj men där ser man! Häftigt! :D

Sofia F sa...

Vad mycket roligt ni har att se fram emot! Nu förstår jag vad studio H eg betyder ;o) Kram<3