måndag 28 februari 2011

Galornas Gala!

Inatt var det dags för årets Oscarsgala och jag vaknade precis när Susanne Bier fick sin Oscar för danska filmen "Hämnden". Det är alltid kul när svenskar är med, och i det här fallet Mikael Persbrandt som har huvudrollen i filmen. Han tillhör egentligen inte någon av mina favoriter men jag tycker absolut att han skulle fått en biljett till galan. Men nu är det ju inte jag som bestämmer så tyvärr fick han ingen!
Sen halvslumrade jag framför tvn fram till det var slut, ungefär så som jag brukar göra när jag ser på film.
Den stora behållningen av Oscarsgalan, som så många andra galor tycker jag är klänningarna och frisyrerna.

Mandy Moore

Reese Witherspoon

Halle Berry i en helt underbar klänning

Gwyneth Paltrow

Livia Giuggioli och Firth Colin som vann en Oscar för bästa manliga huvudroll

Natalie Portman vann en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll
 
Kevin Spacey (den här bilden är till Åsa!)

Själv har jag sett en av de filmer som inatt tog hem inte mindre än två Oscars; Toy Story 3

Inga kommentarer: