fredag 4 februari 2011

Lunch a' la' LCHF

Mitt nyårlöfte, att inte äta godis, har inte varit speciellt svårt att hålla. Jag har faktiskt de senaste veckorna tagit bort allt socker och allt mjöl, ja, alla onödiga kolhydrater ur min kost, och äter lite åt LCHF hållet. Det som är så fantastiskt är att jag är nästan aldrig hungrig. Mig passar det att hålla blodsockret på en jämn nivå, och eftersom jag inte äter så mycket kolhydrater så svänger inte heller min blodsockerkurva. Här tänker jag bjuda på receptet till dagens lunch:
Plättar med keso och soltorkade tomater
4 portioner:
  • 3-4 ägg
  • 3 msk turkisk yoghurt
  • 1/2 dl krossade linfrön
  • lite mineralsalt
  • smör till stekning

  • 10 soltorkade tomater i olja
  • 250 g keso
Blanda ägg, yoghurt, linfrö och lite salt och låt smeten svälla en liten stund. Smält smör i en stekpanna och stek småplättar.
Skär de soltorkade tomaterna i småbitar och blanda med keson.
Servera plättarna med kesoröran och en sallad.

Smaklig måltid!

Nu ska jag fortsätta njuta av min lediga fredag, läs: Nu ska jag tvätta, dammsuga och skjutsa Filippa till hennes läger!!!

Ha en skön fredag!

2 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Låter som en typisk ledig dag... Receptet låter gott, ska jag testa nån gång!

Maria sa...

Njuta av en fredag med städning ;-) Men det är ett bra träningspass! ;-) hoppas att din fredag har varit bra och att du får en bra helg! Kram! Maria