måndag 7 februari 2011

I en annan del av Habowood

En för mig ganska outforskad plats här i Habowood är Sporthallen. Visst, jag är där så fort det är något som har med musik eller dans att göra (eftersom vi inte har något allaktivitetshus!!!) men när det kommer till sport, så är denna plats totalt främmande för mig.
Därför var det väldigt kul när jag som förälder till volleybolltränande tjejer blev uppmanad att hjälpa till vid en match. Jag satt i inträdet och tog emot pengar från alla besökarna, Fanny och Jonny stod i kiosken, Filippa och hennes kompisar var bollrullare, och Mikael hjälpte till med förberedelser och allt efterarbete. Under matchen var han med Sixten på hans skridskoskola.



Tyvärr förlorade Habowolley mot Linköping med 1-3. Men jag tyckte faktiskt att det var riktigt roligt att vara där, och kul att testa något jag aldrig gjort tidigare, och mysigt att träffa massa trevligt folk. Det hade förstås varit ännu roligare om vinsten hade gått till Habowood!

Inga kommentarer: