onsdag 31 oktober 2012

Dags för en ovit månad

Nej, det är inte så att jag är absolutist och nu ska börja bälja i mig alkohol. Mitt begär sitter inte där. Det vita giftet som jag tänkte vara utan under november månad stavas S-O-C-K-E-R. Visst är det konstigt hur hjärnan är konstruerad, och hur vi beter oss när vi blir beroende av någonting. Själv tycker jag att det är svårt att bara äta LITE godis. Det är allt eller inget! Och nu efter ett tags frossa är det dags för motsatsen. Vilka hänger på?

Nu till veckans träningsplan. Förra veckan var min fot svullen efter min lilla tur på rullskidor, så det blev vila och lite styrketräning bara. Därför tar jag vecka 4 i programmet denna veckan:

Måndag: Vila (Det lyckades jag jättebra med)
Tisdag: Distans i behaglig fart 6 km
Onsdag: Vila
Torsdag: Intervall. 2km uppvärmning, 4 X 5min fart 4.55-5-15min/km vila 2min, 2km nedjogg
Fredag: Styrketräning för löpning
Lördag: Tröskelträning/snabbdistans 4km + 3km fart 5.40-6.00min/km 3min vila mellan
Söndag: 8km löpning i vacker natur

Gårdagens löptur ute på landet i solsken. Kan det bli bättre?

5 kommentarer:

Mångmamma sa...

Men - så hurtiga ni är, både du och vår gemensamma vän T.
Jag kontrar glatt med att jag varken tänker börja springa eller avstå från godis.
Det första gör jag efter de små-glada-vilda stup i kvarten ändå och det senare har jag ingen böjelse för.
Jag vet - jag är knäpp! :)
Lycka till i alla fall!

Anna sa...

Jag är på! Men tänkte fuska på lördagar, är det ok? :)

Habowoodfrun sa...

Eva du har ju alla möjligheter att hänga på Mr T på hans löparevent :) Men jag tror dig när du säger att du har fullt upp. Har man inga problem med godisätandet så finns det ingen anledning att låta bli ;)

Anna, kul att du är på. Självklart kan du äta på lördagar :) Vi sätter våra egna regler, så du behöver inte ens kalla det fusk.

Kram på er!

Helena Dahlstrand sa...

Det vita giftet (socker) har jag faktiskt framgångsrikt avstått från i snart 5 månader nu. Men löpningen får nog vänta ...

Lycka till! :)

Habowoodfrun sa...

Vad bra gjort Helena! Det är svårast i början, sen brukar det gå ganska bra.
Vem vet, snart hänger du på löpningen också :)
Kram