måndag 15 oktober 2012

Träningsplan

Nu är jag inne på vecka tre i min träningsplan. Jag följer ett program på jogg.se som ska hjälpa mig att klara milen på 55 minuter. Detta program varvar jag med styrketräningsprogram som jag fått från min PT Linda på levmer.
Nu ska jag bara lära mig min löparklocka från Garmin också så jag kan hålla koll på hur fort, eller sakta jag springer.


Jag har kommit på mig själv med att längta till mina intervallpass!!! Det är verkligen superkul, där får man ju vila lite emellan. Fast jag gillar mina långpass också, och de kortare rundorna. Jag gillar att springa helt enkelt!
En förutsättning för att jag ska klara av mitt mål är att jag är frisk och skadefri, vilket jag för tillfället är evigt tacksam att jag är. En annan är att jag följer min plan. Det är kanske inte alla dagar man är jättesugen på att ge sig ut. Nu börjar det bli kallt och vissa dagar öser regnet ner. Men då har jag tänkt göra som Susanne Dalsätt; inte känna efter, utan bara göra.
Gårdagens runda gick ner till Domsand, över till Bankeryd och tillbaka, en tur på ca en mil. Regnet öste ner, men jag var bara lycklig. Man blir det av att springa.

Veckans upplägg ser ut så här:

Måndag: Styrketräning för skidåkning
Tisdag: Löpning 7km 6-7min/km
Onsdag: Vila
Torsdag: Intervallträning 7km uppvärmning 2km, 6X3 min 5.20-5.40min/km 2km nedjogg
Fredag: Styrketräning för löpning
Lördag: Löpning 10km varav de 3 sista på 5.30 tempo

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Ann! Ser ut som en genomtänkt träningsplan, det här kommer du garanterat fixa.

Marina sa...

Oj! Vilken ambition! Imponerad! Jag tror garanterat att du kommer lyckas Ann!!

Ulrika L sa...

Mycket smart att lägga upp planen på bloggen - nu kan du inte fuska ;)

Du kan förresten lägga till en aktivitet på söndag, du vet vilken (hu) :)

Tobias Gustavsson sa...

Wow Ann! Vilken träningsenergi! Grymt imponerad av ditt schema. Nu börjar jag ju fundera på det också. 55 min på 10 km det hänger jag på iaf. Kram :-)))