måndag 8 oktober 2012

Skrivhelg online

Tala om produktiv helg, tänk om alla dagar var sådana. Lördagen började jag med att jobba och det är som vanligt alltid lika kul. Det är ett yrke som går perfekt att kombinera med mina två andra passioner på bokstaven s; sprit och sex.
Nej, jag menar förstås att skriva och springa. I helgen genomförde jag min första skrivkurs online i Ann Ljungbergs regi, min skrivcoach från London. Det började med ett litet webmöte, och sedan fick vi via en hemsida olika uppgifter och tillgång till flera givande föreläsningar. Jag gjorde flera av övningarna och kombinerade dem med berättelsen i min bok. Det resulterade i ytterligare 2000 ord till min samling.


Jag hann bara hem och byta om innan Ulrika, som jag ska göra halvklassikern med ringde på min dörr. Vi gav oss ut i det underbara höstvädret på en 8km löprunda. Jag fick byta ut dagens mantra "Fortsätt skriva, fortsätt skriva" mot "Fortsätt springa, fortsätt springa"


Underbara Doris från "Hitta Nemo" Bilden är lånad från internet
På kvällen hade min man lagat fantastisk god mat och hela familjen kollade på filmen "Hugo". Ja, jag somnade, men jag kollade klart på morgonen.
Söndagen fortsatte i skrivandets tecken. Jag är så tacksam över mitt extrarum på jobbet som jag gjort om till min egna lilla skrivhörna. Mitt i allt blev det ett break, för vi hade bokat in att fira svärmor som nyligen fyllt år, med en middag på Tokeryds Herrgård.



Det är så här man får göra för att själv hamna på bild!

6 kommentarer:

Mångmamma sa...

Låter som en perfekt helg!

Habowoodfrun sa...

Det var det :)

Ulrika L sa...

Tack för trevligt sällskap! Ska ta en bild på dig nästa gång vi tränar så alla får se dig 'in action'... ;)

Habowoodfrun sa...

Hahaha, det låter bra :) Tack själv!

Anna sa...

Å låter kul med skrivhelg online! Bra att du hann skriva så mycket!

Habowoodfrun sa...

Tack Anna! Det var verkligen jättekul!!!