måndag 29 oktober 2012

Filminspelning och latte i Vara

Jag har nog aldrig uppskattat den där lilla extra timmen som vintertid innebär så mycket som just i år. Sen ett bra tag tillbaka hade jag lovat att skjutsa Filippa till Vara där hon skulle medverka som statist i en filminspelning. När vi planerade vår Halloweenfest hade vi inte en tanke på detta. Så istället för tre timmars sömn fick jag faktiskt fyra.
I ett ljuvligt gryningsljus for vi fram över Västgötaslätten. Något vi gärna hade stannat och förevigat om vi inte haft så bråttom.


Två minuter över åtta var vi på plats i Vara Konserthus. Jag själv satte mig längst in i restaurangdelen och kunde se lite av inspelningen på håll.
"Tystnad. Tagning."




Filmen är en kortfilm som heter "Pianotrappan" och handlar om ungdomars stressade vardag. Jag har verkligen ingen aning om hur lång tid det tar tills den är klar, men det ska bli väldigt intressant att se det färdiga resultatet.
Inspelningen för Filippas del tog hela dagen och lite till. Själv insåg jag att jag inte kunde sitta där hela den tiden, så jag googlade fram ett café och åkte dit. Där blev jag fast, med senaste numret av Skriva-tidningen, min dator och en latte. Värdefull egentid, kallar jag det.


Konditori Nordpolen var ett mysigt och välbesökt café. Det blev inte bara latte, jag intog även min lunch här. 

Vid 16-tiden åkte jag tillbaks till Konserthuset. Då var det svårt att hitta en ledig parkering. Det visade sig att Johan Glans var in da house. 
Det skulle varit två timmar kvar på inspelningen och jag är så glad över min dator och tvplay. För istället för 18 så blev klockan 19 innan jag åkte hemåt igen med en nöjd och lycklig Flippa.

Inga kommentarer: