fredag 26 oktober 2012

Mot nya mål!

Men en ny helg i antågande kommer här en liten uppdatering från förra helgen. Jag överträffade mig själv genom att slå mitt personliga på milen. Det skedde dock på ett löpband, men jag har aldrig sprungit så fort på det innan heller.


Ett utav målen under 2013 är halvklassikern och jag och Ulrika har anmält oss till Engelbrektsloppet som går den 10 februari. Till dess gäller det att träna. Så i söndags var det premiär.


Tala om Bambi på hal is! Jag hade lånat Mikaels rullskidor och Ulrika körde på sina inlines. Vi körde från Alléskolan till Västgöte och tillbaka, och i en utav de få nedförsbackarna trillade jag. När man faller handlöst mot asfalten är väl en av de få gånger man är glad över vartenda extrakilo man har på kroppen. Framförallt de som lyckat sätta sig runt rumpan. Fast det kändes ändå vill jag lova.
Sträckan blev nästan 5km och då bytte vi, så jag tog inlinesen och Ulrika rullskidorna. Hon var mycket säkrare på dem än jag.


Det var faktiskt riktigt roligt att köra. Men tyvärr åkte jag och bromsade väldigt mycket, vilket gjorde att skadan i min fot gick upp igen. Ni som har kört rullskidor vet att det finns ingen broms, utan man får ploga och därmed ta i med utsidan av benet, och det var förmodligen inte bra för min fot.  Denna veckan har det därför varit vila på schemat bortsett från lite styrketräning. Nu känns det mycket bättre igen.

1 kommentar:

Ulrika L sa...

Det var ju faktiskt kul att åka rullisar... :)

Aj, låter inte kul med fot-ontet! Inte konstigt förresten, så sakta som vi körde så skulle en pensionär med rollator kunnat gå om oss...

Hoppas du är på G igen efter helgen!

kram
Ulrika