söndag 19 juni 2011

Nostalgi x 3

Den blomstertid nu kommer... Av någon konstig anledning tröttnar jag aldrig på den. I fredags var det dags för Fanny att sluta nian, vilket känns jättekonstigt, eftersom det inte alls var längesen jag själv slutade. (bara 26 år sedan)

Tilda och Fanny
Efter att Fanny åkt runt med klassen i vagn efter traktor och kastat massa vattenballonger, var hon hemma några minuter och åt lite med oss sen åkte hon med alla andra nior till Skara Sommarland.




Jag följde med Filippa till stan och fick se när hon dansade Bollywood på Medborgarskolan. Deras lokaler ligger bakom den byggnaden där jag gick på frisörskolan, så det var lite nostalgi att gå min gamla skolväg.

Gamla friörskolans elevingång
Från det att mina döttrar var 4 år har de dansat på Medborgarskolan, med undantag av någon termin. Men för några år sen gjorde de om Habo musikskola till Habo Kulturskola och tog in dans på schemat där. Sedan dess har det inte blivit så mycket skjutsande för min del, vilket i och för sig varit skönt, och när de nu tar lektioner i Jönköping tar de sig dit själva utan min hjälp.
Det var mysigt att få sitta i de här gamla lokalerna igen som jag gjort vecka efter vecka i så många år. Och det var fantastiskt kul att få se Filippas dansgrupp i ledning av Annsi Simar, dansa Bollywood.




Inga kommentarer: