lördag 11 juni 2011

Längtar...

Vår USA-resa närmar sig och jag LÄNGTAR. Det ska bli så så kul. Vi åker från Köpenhamn till New York, där vi stannar i några dagar. Efter det blir det Countrymusikens mecka Nashville och en avstickare till Memphis och Graceland. Sen drar vi väster ut, mot California och då framförallt LA och  OC. Det ska bli så kul att träffa min au-pairfamilj igen. Det är sju år sedan vi sågs senast, så det är verkligen på tiden. Detta blir tredje gången jag hälsar på efter det att jag jobbade hos dem. Vår tanke är att vi ska besöka Universal Studios och Sea world men vi har inte bokat något än. Det är så mycket jag vill hinna med och så många människor som jag vill träffa, samtidigt som detta är vår semester och vi ska slappa och njuta också. Två veckor ska vi tillbringa i denna underbara delstat som har en alldeles speciell plats i mitt hjärta. De sista sex dagarna ska vi hälsa på släkten i Minneapolis, och mina underbara extra föräldrar som alltid skämmer bort oss så att vi nästan skäms.


Här är lite av litteraturen jag bläddrar i för tillfället. Du kanske har några tips att dela med dig av? Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få. Det kan vara allt, shopping, sevärdigheter, nöjen, bra musik eller bloggar som inspirerar. Själv följer jag några bloggar som har USA-anknytning: Maria Montazami, så klart, Lena i Los Angeles och Jennie Hammar.
Självklart kommer jag att blogga under min resa i den mån det går. Några som gjorde det hittar ni här.

Inga kommentarer: