torsdag 23 juni 2011

Förberedelser

Blev mäkta imponerad idag på badet, när jag upptäckte att kvinnan i banan brevid mig var blind! Jag tycker jag är duktig som simmar, men vad är det i jämförelse! You go woman!!!

Glad blev jag också, när jag såg att Sisters hade kvar den långklänningen som jag tidigare lät bli att köpa för den var för varm då. Ingen klänning kan vara för varm nu!

Blommig långklänning

Inför vår resa har vi idag bokat hotell och hyrbil i Nashville. Och inför morgondagen har inhandlat ingredienser till en förrätt och gjort goda majsknäckebröd. efter ett recept från Madde:

Majsknäckebröd

2 dl finmalt majsmjöl (eller 1,5 dl finmalet majsmjöl + ½ dl vetemjöl special eller dinkelmjöl )

1 dl solrosfrö

1 dl sesamfrö

½ dl linfrö

1 tsk Salt

½ dl raps eller olivolja

2 dl kokande vatten


Rör ihop allt. Lägg ett bakplåtspapper på en vanlig bakplåt. Bred ut smeten över hela plåten. Skär i lagom stora rutor.

Grädda i 160C ca 45 min.

Låt kallna på plåten. Bryt i skårorna.


Skiva en god ost och lägg på

Och njut!!!!!!..
 


Inga kommentarer: