söndag 13 november 2011

Talangtävling Nässjö

Det var massa talanger som samlats på folkets hus i Nässjö igår. Många av dessa är fantastiskt duktiga och begåvade. Själv tycker jag att det är så kul att träffa alla goa familjer vi lärt känna under åren, jag önskar att vi kunde träffas oftare. Det är också kul med alla nya personer som man lär känna.
Stämningen var på topp när vi trillade in, en bit in i första tävlingen för dem mellan 7-13 år. Sen var det dags för Fanny och Filippa som tävlade i gruppen 14- tja, jag vet inte vad den äldre gränsen var.




Båda två tyckte det var kul att få sjunga, och partisk som jag är så tyckte jag de var jättebra. Men det var många som var suveräna och jag är glad att jag inte satt i juryn. I år blev det ingen prispall för tjejerna, men förra året kom Fanny 2:a.
Mest jubel och applåder drog dock en annan Hugossonare hem, nämnligen Sixten, som var för ung för att få vara med och tävla och fick istället vara pausunderhållning när juryn pratade sig samman.




Här är alla som var med och tävlade

Inga kommentarer: