lördag 19 november 2011

...och jag var 17 år...

Mina morgonrutiner ser nästan alltid likadana ut. Snoozar lite, går på toaletten, duschar, tar på mig, äter frukost, dricker kaffe, läser morgontidningen, sminkar mig, plockar fram lunchlåda och mellanmål, lämnar Sixten i skolan och tar mig sedan till jobbet. Visst gör jag undantag ibland. Vissa dagar tränar jag innan frukosten, men då kommer ungefär samma procedur när jag kommer hem från gymmet eller löprundan. Men icke i fredags! Jag snoozade lite för länge, och eftersom Mikael inte var hemma utan befann sig i Ystad så låg det ingen tidning på köksbordet. Min morgonsega kropp varken orkade eller hann ta sig ut till brevlådan och hämta in den heller. Hade jag vetat vad den innehöll, så hade jag förmodligen inte snoozat alls denna morgon, snarare legat vaken och lyssnat efter tidningsbudet.
Nu fick jag veta nyheten på facebook, under arbetstid, då jag inte hade en JP i närheten. Jag kunde alltså inte se det hela med egna ögon förrän några timmar senare.
Så fort jag kom hem tömde jag brevlådan, som nu fyllts på med mycket mer än bara en tidning. Bläddrade snabbt igenom den, och där, en bit in i andra delen var den...

Klicka på bilden för att förstora den!
I samma snygga 80-talsfrisyr som de flesta av oss står jag på övre raden 3a från höger


I tonåren höll jag till en hel del i Barnaps IF som nu firar 75 år som klubb. Jag antar att JP plockat fram gobitarna i klubben karriär. Själv tror jag att jag tillförde en hel del till klubben: många glada skratt, bra kompisanda, såg till att det blev kul på träningslägren, var med och ordnade discon, satt med som sekreterare i styrelsen. Om jag spelade nån fotboll? Nää... det var jag inte så bra på, jag var oftast avbytare. Men visst hade vi kul tjejer!!!

1 kommentar:

Smultron på ett strå sa...

Härligt! Och självklart klarar du 42 km i veckan! Men, det är svårt att hinna med allt, speciellt i december. Man får prioritera friskt! //kram maria