tisdag 1 november 2011

Självbetjäning

Denna höstlovsvecka har jag semester, men jag vill inte påstå att jag är ledig. Jag far och flänger lite överallt tycker jag.
Började dagen med att skjutsa Filippa på konfaläger till Långserum utanför Hok. Sen gjorde jag och Sixten stan... Solås center...  eko... och a6, för att avsluta med ..."trumvirvel"... Ica Maxi.
Igår när jag och Sixten var på biblioteket här i Habowood testade vi deras nya scanningsystem. Smidigt att både låna och länma tillbaka själv. En trend som även fanns på Max, upptäckte vi när vi åt där idag. Här scannade man i och för sig inte, men det var självbetjäning!


På Ica Maxi kör vi mest med självscanning, det går rätt mycket fortare. Likaså när vi handlar på IKEA, fast sist blev jag kollad två gånger. Jag blev inte ens orolig för jag visste att jag gjort rätt och fick till och med visa och förklara för den vänliga expediten "Om du skrollar ner med knappen här så ser du att jag scannat alla varor"  


1 kommentar:

Smultron på ett strå sa...

Det där med självscanning är ju perfekt. Jag fick avstämning på Maxi idag. Helt ok, eftersom jag bara hade köpt två rullar soppåsar... Ha en fortsatt skön "ledig" vecka!//kram maria