torsdag 3 november 2011

Annika Östberg och Lars Adaktusson

Så fort jag läste att Annika Östberg (kvinnan som satt fängslad 28 år i USA för ett brott hon inte begått) skulle komma till Jönköping bestämde jag mig för att gå och lyssna. Hennes öde har jag följt sen, jag vet inte när. Men jag minns en av gångerna när hon fick avslag på sin önskan att bli förflyttad till svenskt fängelse och det fick mig att börja gråta. Jag önskade att det fanns något jag kunde göra. Skriva brev till Arnold Schwarznegger, skulle det hjälpa? Eller kanske ett brev till henne där i fängelset, bara för att tala om att jag tänker på henne. Men det blev aldrig något mer än tankar, och så länge tankarna inte blir handlig så har jag inte gjort någonting. Som tur är så fanns det andra som gjorde mer än så, och jag är så glad att Annika är en fri kvinna idag. Nu har jag i alla fall köpt hennes bok "Ögonblick som förändrar livet".



Jag måste sanningsenligt säga att hade Lars Adaktusson kommit själv, så skulle jag inte varit där. Därför är jag glad att de gjorde det här tillsammans. Han var en mycket charmig man och när han läste ur sin egna bok blev jag helt tagen. Det ska bli väldigt intressant att läsa hans bok som heter "Världens bästa story"


Jag och Mr Aktuellt

Eftersom jag så gärna vill gå på detta hade jag självklart åkt dit själv, men det är roligare om man är fler. Så jag blev jätteglad när Anette Gustavsson glatt tackade ja, när jag ringde och frågade om hon skulle med.



En annan glad överraskning var att Daniel, Nina och Emelie Bjurenstedt underhöll under kvällen. Det kunde inte bli bättre. Jag åkte hem uppfylld av en härlig känsla.



Läs mer om Annika HÄR och mer om Lars HÄR




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ann! Låter spännande, men du måste bara säga att hon var ju inte okyldigt dömd, jag menar hon är dömd för ett brott men som i Sverge kanske inte gett samma konsekvens, eller?
Sen är det väldigt lång tid hon avtjänat...
Hoppas livet är bra med dig i övrigt..
Kram Ulrika