måndag 21 november 2011

Blås Yra!

Här kommer några klipp från lördagens Blås Yra i Habo Sporthall. Det var en förstärkt Habo Musikkår som stod för musiken, och jag ska ärligt säga att det lockade mig inte speciellt mycket. Men då visste jag ju inte vad jag pratade om heller. Jag blev väldigt imponerad av denna fantastiska orkester, och njöt varenda sekund av föreställningen. Det blev ju inte sämre av att A-Mix och Carisma dansade till vissa utav låtarna. De dansar för den suveräna dansläraren Annsi Simar som här gjort korregrafin.








Det var en kanonkväll och alla gjorde bra ifrån sig. En stiligt klädd Mikael Olofsson skötte sin uppgift som dirigent perfekt. 
Min käre vän Niklas, fullkomligt flög ner från läktaren, och upp på scenen när man kunde vinna tillbaka entrépengarna, och trots fel svar kammade han hem hela 120 rikstaler, vilket han var väl värd eftersom han var den enda som vågade sig upp på scenen.

Stort tack till alla inblandade, det här var som musik i mina öron!

Inga kommentarer: