tisdag 27 mars 2012

Make up-kurs

Vi möttes av ett hav av skimmrande färger, förpackade i fina små askar när vi steg in på Elite Park Avenue Hotel i Göteborg, där underbara Petra Skog på Artdeco höll  make up-kurs för oss. Hon gick igenom Artdecos sortiment som vi har utvalda delar av på Studio H.
Jag brukar åka på den här kursen ungefär en gång om året, det har alltid kommit något nytt och i övrigt är det bra att repetera den kunskap man har sen tidigare.
Vårens färger går i varma pastelltoner som rosa, grönt, guld, korall och naturliga nyanser.



Petra ville lägga en make up på någon av oss, och den f.d Habowoodfrun Camilla Rinaldo Miller var frivillig.


Petra valde att göra höger och vänster ansiktshalva lite olika, men båda i klara,starka färger som klär Camilla. Den här tjejen ser för övrigt ut precis som hon gjorde senast jag såg henne, och jag räknade snabbt ut att det är 14 år sedan. Vissa ser liksom inte äldre ut.



Jag la make up på Louise och valde ljusa pastellfärger á la 80-tal. Visst blev det läckert!



Louise valde vårens varma toner på mig vilket jag blev mycket nöjd med.


Marina var också med och fick jobba ihop med en tjej från Arvika som fick en rockigare look.


Vi lunchade tillsammans på hotellets restaurang.

Här är eftermiddagsfikat uppdukat.


Vilken make up passar dig? Är du den djärva som vågar dig på lite mer och starkare färger? Eller du kanske är den naturella som vill täcka över lite här och där men ändå inte se för mejkad ut!
Jag är stolt och glad över att kunna erbjuda mina kunder en så bra make up. Vi har Artdecos mineralserie Pure Minerals, och lite annat smått och gott som mascara, kajal, ögonbrynspenna och lipgloss. Välkommen in och testa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ann, vad fina ni blev. Du är supersnygg ser inte en dag äldre ut än 20. Du får gärna öva på mig i Göteborg om vi ska gå ut och dansa lite kanske. Kram //Susanne

Anonym sa...

Verkar ju superkul med make-up-kurs! Jag vill också! Vad fin du blev Ann :-)