lördag 17 mars 2012

Flirting with disaster

Ibland önskar jag att jag att jag vore mer väsk- och skofetischist, men det är inte alls vad jag väljer att lägga pengar på. Jag har inte heller någon jättegarderob med senaste vårkollektionen.
Att gå på en konsert och lyssna på musik live, det tycker jag däremot är väl värt pengarna. Ett intresse jag tacksamt delar med övriga familjen.
Igår var vi på Jönköpings konserthus och såg och lyssnade på underbara Jill Johnson. Det var första gången jag såg henne live och hon levde verkligen upp till mina förväntningar.


Hela bandet avslutade med en låt acapella

Vissa artister vill hålla en viss distans till sin publik och sina fans, men inte Jill. Hon började med att stå i en av ingångarna och hälsade publiken välkommen personligen.Sedan delade hon med sig, på ett mycket personligt sätt, hur de olika låtarna uppkommit.
Jill berättade bland annat hur hon efter sin förra turné kom in i en turnéblues, dvs, blev helt deprimerad när strålkastarljuset slocknat och hon inte alls var den Jill som hon till och med själv förälskat sig i under turnén. Låten "In one piece" handlar om just det. Att när man bryter ihop så gör man det oftast inte i en bit, utan i massa små delar som sen behöver lagas ihop.
Hon spelade mest från sitt senaste album "Flirting with disaster" men bjöd även på en del, än så länge, outgivet material, plus någon äldre låt. Allt var helt suveränt!


Fanny var också nöjd med dagens jobb och konserten. Jill var en lika juste tjej bakom scenen som på. Och visst ser hon oförskämt fräsch ut, mer som en 25-åring är att vara strax under 40!

Inga kommentarer: