fredag 6 januari 2012

Se på de yngre - och lär!

När jag växte upp så var det alltid den äldre generationen man såg upp till. Det var de som hade gjort karriär och det var de som hade nånting att lära oss som var yngre. Nu låter det som om jag vore lastgammal, jag fyller faktiskt "bara" 43 om ett litet tag. När jag ser på mig som frisör, så vet jag att jag kan mycket och delar gärna med mig av mina kunskaper till andra.Så är det något ni undrar över, bara fråga.
Men när det kommer till det här med bloggande, då är jag relativt ny i branschen, och det ger inte så mycket att titta på de som är äldre än jag, för de flesta kan ännu mindre än vad jag kan. Istället imponeras jag av personer som Isabella Löwengrip som driver Blondinbella. Hon har skapat ett litet imperium runt sitt varumärke. Förutom bloggen så har hon en egen tidning, eget klädmärke, webshop, skrivit en bok mm. Det jag också tycker är så underbart är att hon hela tiden har en sådan positiv ton och att hon jobbar med att stärka sina läsare självkänsla.



En annan tjej som är duktig på att blogga och jönköpingstjejen Johanna Simfors som bloggar under namnet Hofh. Under fliken "Fina grejor" har hon en avdelning som heter "självförtroende" där hon genom sina inlägg hjälper till att stärka andras självförtroende och självkänsla. Hon har också en "Gimp-skola" där hon frikostigt delar med sig av sina kunskaper i gratisprogrammet Gimp. Någon dag ska jag sätta mig in i hur det fungerar och då blir det självklart Hofh jag besöker. Jag tycker hon är en jättebra bra förebild.

Inga kommentarer: