tisdag 22 november 2011

Helgen som gick

Förutom en massa musik och dans hann vi med en hel del annat i helgen. Efter att jag jobbat i lördags åkte jag och Mikael till stan för att göra ett julklappsinköp. Vi passade också på att gå lite i möbelaffärer för vi är lite sugna på en ny soffa till tv-rummet. När vi kom till Bergmans Möbler bjöds det på kaffe och tårta. Nu kör ju vi den nyttiga linjen ( för tillfället ) men en kopp kaffe smakade gott.





Sen blev det julmarknad i Missionskyrkan i Habo, och efter det Blås Yran som jag skrev om igår.
En liten förkylning bromsade mina träningsplaner i veckan. Och trots en lång långpromenad på 18 km kom jag inte upp i mina uppsatta 42 km, vilket jag faktiskt gjorde veckan innan.

Här är lite bilder från söndagens runda som gick runt Klerebo.








 

Nyfiken som jag är, var jag tvungen att titta in i det lilla torpet. Dörren stod ju ändå öppen. Trappan in, och golvet där inne var ruttet, så det var lite svårt att gå. I de två små rummen fanns en liten söt, tyvärr ommålad, kakelugn i det ena, och en vedspis i det andra. Det gick en liten trappa upp till loftet. Tänk att folk har bott här!





Klerebo

Inga kommentarer: