torsdag 6 januari 2011

Rawfood goes Habowood

Jag har ju bestämt mig för att inte äta godis i år, och det känns som ett bra beslut. Men ibland sätter sötsuget in och då är det bra med lite andra, nyttigare altenativ. Jag vill helst inte äta kakor, kex eller glass som innehåller massa socker. Därför är mina rawfood bollar ett bra val. Visst, de innehåller en hel del kalorier men de kommer från råvaror, och innhåller bara naturligt socker och fett. De går helt enkelt inte att vräka i sig, som det gör med chips eller smågodis, för kroppen säger ifrån när det är bra. Jag kan med gott samvete unna mig en sån här goding!

Habowoodbollar:
  • 150g blandade naturella nötter
  • 2,5 msk kakao
  • 6st färska dadlar
  • 3st soltorkade fikon
  • kokosflingor att rulla i
Mixa allt (utom kokosen) i en matberedare. Forma till bollar och rulla i kokos.Ställ en stund i kylen.

Ät och njut!

Vill du testa mer rawfood så är mitt tips: http://rawfoodbyerica.se/

Inga kommentarer: