torsdag 6 september 2012

Visste du det här om mig?

Jag har fått bloggutmaning från två håll, både av Anna och av Susanne. Tanken är att jag ska lista 8 saker ni inte visste om mig. Vanligtvis känner jag mig som en öppen bok, så jag tror inte att jag kommer med några direkta nyheter.

• Vi har massa instrument. Jag har alltid tyckt det varit roligt med musik och önskat att jag själv kunde spela, men det kan jag inte. Hos oss hittar du: gitarrer, piano, keyboard, dragspel, fioler, cittra, munspel, ukulele och numera har vi trummor i samlingen också.


• Ända sedan jag var au pair i USA har jag velat ha ett hus i Laguna Nigel, ett område i södra Kalifornien. Vem vet, jag kanske blir granne med Maria Montazami någon dag!

• Jag är äldst i mitt släktled, och har varit det de senaste 13 åren.

• Cigaretter är inget för mig, jag nämnligen har aldrig rökt.

• Jag bestämde mig för att bli frisör när jag var 13 år. Att jag sedan blev egenföretagare är mer en slump, men något jag är oerhört tacksam över.

• Jag har gjort ett fotomodelljobb för en Intersport-katalog.

• När jag var i USA första gången, gick jag en kurs i ”själförverkligande” som hette Lifespring och som av utomstående ansågs vara en sekt. Enligt mig, en av de bättre sekterna!

• Jag har bestämt mig för att genomföra halvklassikern 2013. Får se hur jag gör med löpningen, om den sammanfaller med helgen som bokmässan är nästa år också så kanske jag hoppar den och satsar på nästa mål på min Bucket List: Marathon!!!

Eftersom jag fått denna inbjudan från två håll så bjuder jag på lite extra material:

• En gång när jag sjöng så fanns celebriteter som Maud Adams, Larry Hagman och Lee Curreri (killen med mörkt lockigt hår som spelade Bruno i Fame) i publiken.


Denna utmaningen skickar jag vidare till Maria, Lena och Tobias. Ni bestämmer själva om ni vill anta utmaningen, men jag skulle tycka att det vore roligt att läsa om era hemligheter.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul! Att du jobbat som fotomodell åt intersport förvånar mig inte (komplimang) men att du aldrig har prövat att röka en cigarett förvånar mig! Vilken förebild du är! Och, ja jag antar utmaningen, tack för den!

Annika sa...

tycker nog att den där listan var lite väl "pretto" jag hade ju hoppats på att få läsa om dina erfarenheter av Whiskey ;-)
kram på dig!!

Habowoodfrun sa...

Tack Tobias! Kul att du antar utmaningen :)

Habowoodfrun sa...

Hahaha! Det är det som är så skönt med bloggar, man skriver vad man själv vill framhålla. Men visst, jag kanske skulle lagt in det under cigarettpunkten. Har aldrig rökt - men har testat whiskey, en rökig sådan :)