onsdag 26 september 2012

Fylld av inspiration

Nu är vi äntligen friska... både jag och datorn. För det är inte bara jag som gått och dragit på mig en förkylning, utan datorn hade också åkt på ett virus så här på höstkanten. Men min man har pysslat om och fixat och donat, ja, i alla fall kan jag tacka honom för att datorn är okej nu.

Några av min fans som sprang efter mig på min löptur härom dagen.
Jag har så smått kommit igång med löpträningen igen och ikväll var jag på en föreläsning med Susanne Dalsätt som hon kallar "Från muffins till marathon".
Vilken kvinna! Jag blir så otroligt inspirerad och peppad när jag träffar människor som henne. Hon var en av föreläsarna när jag läste till kostrådgivare för några år sedan så lite av det hon berättade om hade jag hört sedan innan, men tro mig, det tål att upprepas!
På ett enkelt och mycket roligt sätt berättar hon hur hon gått från att vara en äkta soffpotatis, till att inte bara springa marathon, utan även genomföra en Ironman!!! Jag vet att det låter som om jag pratar om en superwoman eller en utomjording, men tro mig hon är en helt vanlig tjej. Det handlar i grund och botten om att sätta mål, jobba aktivt mot dem och ha roligt. Svårare än så är det inte! Detta gäller inte bara träning utan allt man tar för sig.

Så nu är det dags att se över mina mål för 2013:
  • Halvklassikern. Dvs. 45km skidor, 150km cykel, 1500m simning och 15km löpning. Tack och lov utspritt över hela året.
  • Göteborgsvarvet. 21km löpning
  • Skriva klart min bok.  
Vad har du för mål under nästa år? Och hur har du tänkt uppnå dem? Tänk på att vi lever här och nu så se till att göra det där du faktiskt brinner för. Det behöver inte vara så stora saker men även små mål kan du behöva skriva upp för att fokusera på dem.



Själv gav jag mig ut på en liten promenad i ett mycket regningt Habowood när föreläsningen var slut. Fylld av inspiration laddar jag nu för helgen. Då ska jag träffa flera av mina skrivarvänner från Londonkursen. Vi ska förutom att umgås, äta och dricka gott även gå på bokmässan. Det ska bli så kul att få träffas igen och jag ser fram emot att få höra om hur det går med deras manus, och förhoppningsvis få ännu mer inspiration till min bok.

3 kommentarer:

Ulrika L sa...

Det är bra med konkreta mål! Bäst är att du har offentliggjort dem :)

Ser fram emot att göra dig sällskap under Halvklassikern!

Habowoodfrun sa...

Det samma Ulrika, det ska bli jättekul!
Du kanske ska lägga till att skriva en bok på din lista också :)

Desirée sa...

Inga dåliga mål - heja!