tisdag 18 september 2012

Man kan aldrig riktigt veta...

Jag gör mitt bästa för att inte låta allt för otrevlig när det ringer säljare till mig. Det är inte alltid så lätt för man har ju hört att man ska inte säga JA på någon fråga för då kan det användas mot en. Jag klarar inte alltid att vara trevlig samtalet ut, men jag gör mitt bästa. Jag kan däremot inte påstå att jag gillar dessa samtal, snarare tvärtom. Vid ett fåtal tillfällen har det visat sig att jag har haft fel, det har inte alls varit någon säljare utan någon har ringt upp mig i ett helt annat syfte. Då är jag glad att jag inte snäst av dem innan de ens fått en chans.
För ett par år sedan ringde någon som jag först klassade som "säljare" från tv4 och ville ha med Sixten i Talang. Han var då 4 år och hade ingen aning om vad Talang var så jag fick artigt tacka nej eftersom han inte ville.
För ett litet tag sedan ringde en annan "säljare" och ville göra en intervju med mig i en branschtidning. Det tackade jag glatt ja till.


Det är en produkttidning från Gocciani som säljer frisöprodukter och startade ungefär samtidigt som jag öppnade min salong. Jag var deras första nätkund och fortfarande, 12 år senare, är jag en trogen kund.

Talang däremot - det hade jag också tackat nej till!

Inga kommentarer: