söndag 2 september 2012

Tjejmilen 2012

Vilken helg! Vi i team "Svenska Habowoodfruar", Maria Berg, Anette Gustavsson, Madeleine Axelsson och jag fick sällskap av Annika Engström och Katrin Larsson. I fredags checkade vi in på Clarion Hotel Tapto, ett mysigt hotell med gångavstånd både till stadion där vi hämtade ut våra lappar och till starten.

Efter frukosten på lördagsmorgonen så hämtade vi ut våra nummerlappar. Det första man fick när man gick in i tältet var en tung påse med massa give-aways, sånt gillar jag!


Jag passade på att köpa ett par långa löparstrumpor. tyvärr var de svarta slut i min storlek så det fick bli vita.
Sedan gick vi tillbaka till hotellet, sov en stund till och laddade med lite lunch.


Keso och ägg, mumma!


I lugn och ro gick jag och Maria från hotellet mot starten och när vi nästan var framme upptäckte vi att det bara var 10 min kvar till start. Har ni någonsin varit på ett gigantiskt fält med flera tusentals människor när det regnar? Ja då vet ni vad gegga är! Smått stressade, och lite rädda för att smutsa ner oss, kryssade vi fram mellan lerpölarna och alla kvinnor. Vi kallade det uppvärmning helt enkelt. Precis när vi trängt in oss i vår startfålla hörde vi Annamias underbara stämma berätta att nu var det dags för starled 10 att stiga fram. Ingen långsam väntetid här inte. Sen gick allt väldigt fort, trycka igång spotify med min runrunrun-lista, starta  gpsen till pulsbandet, sätta igång löparappen på mobilen och PANG så gick startskottet.
Jag kunde inte önskat mig bättre väder. Alldeles lagom temperatur, ett lätt regn nästan hela loppet och ingen vind att tala om. Min fot var vän med mig hela loppet igenom och känns fortfarande bra. Däremot tyckte jag att det var lite mer uppför i år än vad det var förra året!!! Visst, jag har en önskan att springa under timman, men jag har faktiskt varit skadad i sommar och är därför jättenöjd med mitt lopp.






Vilken tur att jag var så försiktig innan starten, för när jag sedan sprang in mot mål struntade jag fullständigt i allt vad lera hette och mina nya strumpor fick en helt ny nyans.


Egentligen så bryr jag mig inte så mycket om medaljer, men just när någon hänger den runt halsen på en efter ett lopp då känns det stort.

Efter loppet fikade vi i hotellfoajen, och Madeleines syster Cathrine kom förbi och gjorde oss sällskap. Vi stannade på hotellet på kvällen också och firade vår prestation med rosa bubbel.



Det känns som vi löste många världproblem under kvällen och det var länge sedan jag skrattade så mycket. Jag är så otroligt glad och lycklig över att jag har så underbara vänner. Tack tjejer för en fantastisk helg, det gör vi om nästa år igen va?

7 kommentarer:

Annamia sa...

Bra jobbat tjejer! Vilken härlig helg det låter som! Brukar också bo på tapto- det är supermysigt:)

Habowoodfrun sa...

Tack Annamia! :)

Marina sa...

Super bra!! Tiden var väl super Ann?! Tycker jag du ska vara riktigt nöjd med!

Ulrika L sa...

Mest avundsjuk på goody-bagen :)

Nu tar vi tag i nästa utmaning, eller hur? ;)

Habowoodfrun sa...

Tro mig, jag är jättenöjd och taggar inför nästa utmaning :)
Jag tror du hade gillat att springa tjejmilen också :)

Habowoodfrun sa...

Hahaha, den skulle du allt vilja ha va?
Nu laddar vi om, jag är först ut med Stockholm halvmarathon, för det känns som om jag ska ta det också nu när jag ändå är igång. Sen är det din tur med Lidingö 15km!!! Efter det får vi börja träna rullskidor och stavgång :)Kul ska det bli :D

Marina sa...

Ja, varför inte! Kanske får bli min utmaning nästa år :-)