lördag 30 april 2011

Valborg eller...

Blev nästan lite orolig vad det gällde valborgsvädret, det brukar ju alltid vara snorkallt och om inte snöstorm så i alla fall ösregn. Men idag när jag vaknade var det strålande sol igen, och härlig sommarvärme. På förmiddagen var vi i centrum där det var full aktivitet. Filippa trollade och Fanny spelade med sitt band, det var dessutom hoppborg, backklättring, ansiktmålning mm.






Eftersom det fortfarande var fint väder på eftermiddagen bestämde jag mig för att springa en lite längre runda, men när jag kommit ca en tredjedel av rundan kom det obligatoriska valborgsregnet. På några minuter förvandlades den klarblå himlen till en dunkel, gråtung sky och jag skulle behövt vindrutetorkare på mina coola solglasögon. Det var bara att styra kosan hemmåt, och nu ännu snabbare, vilket i och för sig inte var så svårt. Väl hemma visde min löparapp att rundan var 8 km, det är ju helt ok.

Mikael trotsade regnet och ställde sig vid grillen. Mmm... det uppskattades av hela familjen.
Som jag sagt tidigare så har vi massa livemusik här hela dagarna, ikväll var det Filippa som underhöll oss.



Inga kommentarer: