torsdag 28 april 2011

Kungen, Björn Ulvaeus och jag

Stiliga män i kostymer och tjusiga damer i dräkter, mingel i Blå Salen och ljuvlig musik. Ja, det tillhör kanske inte en Habowoodfrus vardag direkt, bortsett från ljuvlig musik förstås, för det har jag runt mig dagligen. Men igår var det min tur att mingla med några av våra stora ikoner.


Snett framför mig till vänster satt Björn Ulvaeus, och för alla mina yngre läsare:  Han är ett av B:na i ABBA!!! Snett framför mig till höger satt Kungen, ja Kronprinsessan Victorias pappa. Kolla in klippet nedan på Lisa Nilsson så ser ni.


Jag och Mikael var alltså i huvudstaden igår. Först var vi på World Trade Center och gick på seminarium. Därifån bussades vi till Stadshuset där Stora Exportpriset delades ut av Hans Majestät Konungen i egen hög person. Här hölls också föredag  och intervjuer. Det var både kul och inspirerande, och det kändes väldigt lyxigt.




Hmm... hur tänkte dom här?


Man skulle kunna tro att Kungen gått i skola hos mig. Han rättade nämligen sig själv då han sa: "Jag försöker representera Sverige, eller jag menar; Jag representerar Sverige."
Själv gillar jag inte ordet försöka, och tjatar ständigt om det. Jag brukar be personer att lägga en penna på bordet och sedan be dem försöka lyfta den, testa själv.
Antingen gör du det, eller så gör du det inte, fine, men, gör som Kungen nästa gång, och skippa "försöka"!


Mingelmat


I folkvimlet fanns också Per Holknekt och Christina Tillman från Odd Molly,  Handelsminister Ewa Björling, Carl-Johan  Bonnier m.fl.




Mindre viktigt i sammanhanget är vem som vann priset. Men företaget heter Carmel Pharma. Nej, nu återstår bara den stora frågan: Kommer Habowoodfruar bli musikal? Tja, vi får se!!!

Inga kommentarer: