onsdag 27 april 2011

Två begravningar på en och samma dag

...det är två begravningar för mycket.
Förra onsdagen var en riktigt sorglig dag. Först var det begravningsgudtjänst i Pingstkyrkan i Habo för lilla Wilma. Det var en oerhört fin och vacker begravning med massor av vacker, stämningsfull sång. Bl.a. "Låna en ängel", "The Prayer", "Du finns inom mig" och "Vilken fest". Sångerna framfördes av Daniel och Nina Bjurenstedt och Sandra Stenmark, förutom den sista som sjöngs av Kusinerna och Ellen. Allt var så ljuvligt vackert samtidigt som det var så fruktansvärt smärtsamt, jag har nog aldrig sett så många ledsna människor samtidigt tidigare.
Härifrån rusade vi vidare till Bankeryds Kyrka och Sonjas begravning. Detta är en äldre dam som vi är släkt i släkt med. Det var också en fin och värdig beravning. Fanny och Filippa sjöng "Kärleken är" i kyrkan, och "Du måste finnas" och "Håll mitt hjärta" på minnesstunden efteråt.Det kändes tyngre än jag trodde, att gå på två begravningar på en och samma dag. Helst vill man ju aldrig behöva ta avsked från någon. Jag tycker att Roland Eckerby la fram just det på ett bra sätt på Wilmas begravning när han sa: Nu för tiden säger man inte farväl, det är ett gammaldags uttryck. Nej, man säger: Vi ses!




Här framför Fanny sin egna låt "Shining little Star" på SVF den 12 april, en låt som är skriven till Wilma Frankner.