lördag 5 mars 2011

Liam i Habowood

Det som egentligen skulle blivit en lite längre promenad igår kväll blev istället en något kortare variant, för när jag och Anette passerade Salemkyrkan kom vi på att dit skulle ju Liam Norberg och föreläsa lite senare. Vi gick raskt hem för att en liten stund senare vara tillbaka på samma plats fast med mycket mer folk denna gången.
Jag hade inte så mycket förutfattade meningar om denne Liam, jag såg en skymt av honom på TVn förra veckan, visste att han gjort någon film och att han var en brottsling som suttit inne.



Liam var verkligen en fantastisk talare, han pratade om sitt liv på ett väldigt ärligt och avskalat sätt. Mycket detaljerat berättade han om hur han i jakt på pengar försökte råna en värdetransport, hur han sedan två veckor innan premiären av "Sökarna" där han hade huvudrollen, åkte fast och fick fängelse. Han delade också med sig om hur han under sin tid i fängelset blev en troende person, och den tacksamhet han känner för den han är idag.
Jag ville ta en bild på honom men han satt och samtalade med en tjej efteråt och jag ville inte störa. Därför googlade jag på bilder (tack för bilden svt) och då såg jag att han spelade i "Stockholmsnatt" med Paolo Roberto som jag lyssnade på förra veckan. Jag vet att man aldrig ska jämföra, men jag kan inte låta bli att ändå säga att Liam kändes som en otroligt trygg och sympatisk person som helt och hållet tog ansvar för sina handlingar och inte skyllde på diverse omständigheter. Enligt mig känns det som Paolo har en hel del kvar där.

1 kommentar:

Smultron på ett strå sa...

Intressant att höra om människor som lyckats vända sitt liv... Och underbar klänning Kate Perry har på bilden i ditt förra inlägg. Så wild & crazy klarar jag nog inte att vara så att jag skulle ta på mej en sån här hemma, funderar som bäst på om det är för vågat att börja med lite ljusare jeans eller om det är vintrigt för det fortfarande. Så "lagom" och tråkig är jag...//kram maria