tisdag 6 mars 2012

Tja... de var rätt charmiga!

För några dagar sedan hörde jag ett gapskratt inifrån Fannys rum, sen ropade hon på sin lillasyster: "Filippa, du måste se det här". Därefter skrattade båda två så tårarna rann.
Fanny hade letat igenom en gammal hårddisk och hittat klipp från när de var bra mycket yngre.
Mina barn har i stort sett alltid sjungit, och numera så njuter jag till fullo när de gör det. Men när de var yngre så var jag alltid så nervös. Vilken tur att jag har filmat det mesta så att jag kan ta till mig det nu istället.
Det var vid ett tillfälle som jag stod backstage och pratade med Amy Diamonds mamma. Då jag frågade om det någonsin går över, den här nervositeten. Hon svarade att hon var aldrig nervös, och heller aldrig hade varit, när Amy sjöng. Alldeles riktigt! Därefter har det bara gått bättre och bättre för min del. Det låter kanske konstigt, men de som har barn som idrottar känner nog igen känslan från när deras barn tävlar, spelar match eller ska prestera något. Självklart vill man att det ska gå så bra som möjligt för ens barn.


Visst var hon charmig lilla Filippa. Året var 2005 och hon var 8. Men Fanny själv var inte så tokig hon heller. Jag hittade ett annat gammalt klipp på denna hårddisk, när hon blivit ombedd att sjunga något i Smyrnakyrkan. Det är nog 2005 också tror jag, några månader innan Fanny skulle fylla 10.

Inga kommentarer: